خوش آمدید

جستجو

گزارش صعود به قله کلار

روز جمعه 19 شهریور من و همسرم صبح خیلی زود (ساعت 5:15) از اصفهان به سمت بروجن و گندمان حرکت کردیم و پس از 2.5 ساعت به پای کوه کلار رسیدیم و ماشین را همانجا پارک کردیم. همسرم قبلاً این کوه را صعود نکرده بود اما من یک بار صعود کرده بودم و نقاط استراحت مسیرمان را با GPS نشانه گذاری کرده بودم. برنامه ما این بود که تا هرجا که توانستیم صعود کنیم و بلافاصله بعد از ناهار به پایین برگردیم تا به کنسرتی که همان شب به پیشنهاد یکی از دوستانمان دعوت شده بودیم برسیم.

ساعت 8 صبح از پای کوه به سمت باغ چیرو که باغ سبزی در بالای تپه است راه افتادیم. هر از گاهی صدای بلندی در فضا می پیچید که باعث پرواز کبک ها می شد. اولش فکر کردیم صدای تفنگ شکارچیان است اما بعد از مدتی متوجه شدیم که این صدا در زمانهای دقیقی تکرار می شود و به این نتیجه رسیدیم که این همان صدایی است که کشاورزان برای فراری دادن گرازها از آن استفاده می کنند.

بعد از عبور از باغ زیبای چیرو، ساعت 8:50 به تک درخت بیدی که بعد از باغ قرار دارد رسیده و ده دقیقه ای استراحت کردیم و سپس از مسیر سبز جویبار حرکت را ادامه دادیم.

ساعت 9:50 به چشمه رسیده و از آب پاک و خنک آن نوشیدیم. همسرم که از شبهای قبل بی خوابی کشیده بود کمی در آنجا خوابید و من مشغول عکس گرفتن شدم.

ساعت 10:15 دوباره حرکت کردیم و از این جا به بعد پاکوب گاهی گم می شد و من با اینکه نقاط مسیر را قبلاً نشانه گذاری کرده بودم قسمتی از راه را گم کردم. در نتیجه ما برای اینکه به بالای گردنه برسیم مجبور شدیم مستقیم ترین مسیر را که از میان خارها رد می شد انتخاب کنیم و بالاخره ساعت 12:30 به بالای گردنه رسیدیم.

دریاچه ای که در کاسه ی زیر گردنه قرار دارد برخلاف انتظار من کاملاً خشک شده بود. بنابراین ما همانجا ناهارمان را حاضر کرده و خوردیم. از بالای گردنه تا قله ربع ساعتی بیشتر راه نیست اما ما چون زمان زیادی را برای پیدا کردن مسیر تلف کرده بودیم تصمیم گرفتیم بعد از ناهار به پایین برگردیم. در نتیجه ساعت 13:45 بازگشت را آغاز کرده و ساعت 15:10 به چشمه رسیدیم.

در مسیر بازگشتمان بوته های خاری را دیدیم که متأسفانه کوهنوردان یا چوپانان آنها را آتش زده بودند. دیدن این صحنه ما را بسیار ناراحت کرد چون می دانستیم که این بوته ها برخلاف ظاهر کوچکشان عمر طولانی ای دارند و زمان زیادی باید بگذرد تا طبیعت بتواند خسارتی که عده ای نادان برای ساعتی تفریح وارد کرده اند را جبران کند.

بعد از 10 دقیقه استراحت در کنار چشمه، مسیر بازگشت را در پیش گرفته و ساعت 16:40 به محل پارک ماشین رسیدیم و به سمت اصفهان روانه شدیم.

این مطلب تا کنون 6 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : ساعت ,کرده ,مسیر ,رسیدیم ,کردیم ,گردنه ,بالای گردنه ,کرده بودم ,قرار دارد ,زمان زیادی ,گذاری کرده ,